Monthly Archives: Listopad 2017

  • 0
kelton strength

Jak stać się silnym?

Category : Sport

Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule powinna właściwie brzmieć w sposób: ruszyć się z kanapy i zacząć ćwiczyć. Faktem jest jednak, że aby osiągnąć zamierzone rezultaty treningu, jakimi w tym przypadku będzie zwiększenie siły, konieczny jest odpowiednio dobrany trening i właściwa dieta.
Co do tej ostatniej, to zwykle wystarcza klasyczna dieta kulturystyczna, która zaspokaja większość potrzeb organizmu sportowca. Należy tylko odpowiednio dobrać proporcje składników i co bardzo ważne: ściśle się jej trzymać. Można też skorzystać z dobrodziejstw suplementów diety, takich jak monohydrat kreatyny.
Dieta to przynajmniej połowa sukcesu, więc nie wolno jej w żadnym wypadku zaniedbywać.

Trening osoby chcącej zwiększyć swoją siłę różni się nieco od tego, który podejmuje się w celu zyskania masy mięśniowej lub utraty zbędnych kilogramów. Ogólne zasady są właściwie takie same, ale budując siłę należy się ukierunkować na trening z wolnym ciężarem. Obciążenie natomiast powinno być dobrane w taki sposób, żeby maksymalna ilość powtórzeń, jakie będziecie w stanie wykonać, nie przekraczała sześciu. Trening na siłę wymaga zatem użycia dość dużych ciężarów, więc trzeba zadbać o to, żeby był to sprzęt dobrej jakości (np. kelton strength). Przyda się również druga osoba, która będzie nas asekurowała podczas wykonanie co cięższych ćwiczeń. Wyciskanie na ławeczce, czy przysiady ze sztangą wykonywane na dużych ciężarach i bez odpowiedniej asekuracji mogą bardzo szybko doprowadzić do wypadku i kontuzji.